zondag 25 juni 2017

Facebook juweeltje

In mijn reanimatieblogje had ik het al even over facebook. Mooi medium, maar soms te vluchtig. Vooral als er een juweeltje van een reactie komt op een bericht.

Dat juweeltje kwam onlangs van mijn nicht Mariƫlle. Filosofische bescheiden geest, maar oh wat kan ze soms mooi uit de hoek komen. Jammer om dat te laten verdrinken in het sociale mediageweld.

Ik berichtte over domme duif die door de open balkondeur naar binnen was gewandeld om zich vervolgens in de woonkamer te pletter te vliegen tegen het raam. Zoals te doen gebruikelijk bij fb geen woord over de "lichte" paniek die ik zelf ondervond tijdens mijn vruchteloze pogingen de duif te redden van de ondergang cq mijn woonkamer te redden van een aanval "duif".


Geweldig toch, om te kunnen bedenken dat het de wil van de duif was om onder een blauw handdoekje te eindigen...

Zo'n reactie verdient gewoon een extra plekje op het wereldwijde net