zaterdag 5 september 2015

Regen

Ik zit in de zeikregen in de tram en maak in gedachten een lijstje met voordelen van alle dagen regen

  • Ik hoef in het weekend de was niet meer vroeg te doen met het oog op droogtijd in het zonnetje. Al doe ik mijn was om 23.00 uur, binnen duurt wat langer maar het droogt altijd.
  • Mijn paraplu is niet meer stoffig
  • Ik hoef de auto niet door de wasstraat te halen
  • Dankzij mijn paraplu is mijn 'persoonlijke ruimte' op natuurlijke wijze vergroot.
  • Eindelijk weer rode wijn in plaats van rosé
  • Ik hoef er niet aan te denken de plantjes op het balkon water te geven
  • Regen tegen de ruiten is het meest knusse geluid (als je lekker binnen zit en nergens heen hoeft)
  • Zonder 'schuldgevoel' een hele middag onder een fleece dekentje met een goed boek
  • De wetenschap dat het op enig moment weer droog wordt en dat de zon ook vast wel weer gaat schijnen.
  • Zachtjes grinniken om iemand zich niet strategisch genoeg opstelt en dus een flinke plas water over zich heen krijgt van langsrijdende tram of auto.