vrijdag 12 juni 2015

Weetjes

van vandaag
  • De spinnenwebben bij mijn autospiegels worden gemaakt door een spinnenfamilie die achter de spiegel woont.
    • vanmiddag was een van de bewoners net te laat met verstoppen, ik zag 'm zo achter de spiegel verdwijnen.
    • spinnenwebben betekent dus niet dat ik de auto te weinig gebruik.
  • Mijn plastic knijpers gaan steeds kapot omdat ze niet weersbestendig zijn.
    • nu de keuze tussen knijpermandje niet meer buiten laten hangen of op zoek naar knijpers die het niet erg vinden om buiten te wonen.
  • Handzeep van 90 cent ruikt voorlopig in een Rituals zeepflesje (bijna) net zo lekker als Rituals zeep.
    • keukenzeep was op en ik begon me ernstig af te vragen of het niet belachelijk is om voor zo'n gedachteloze bezigheid als handen wassen zeep van 8 euro per flesje te gebruiken,
    • De dure handcrème die naast het zeepflesje staat mag wel blijven.
  • Voorwerpen lijken in de winkel altijd veel kleiner dan thuis
    • 5 hele seconden lang serieus overwogen een mega relaxte stoel voor op het balkon te kopen die van z'n levensdagen niet op mijn ieniemienie balkonnetje past.
    • het kleine tafeltje waarvan ik overtuigd was dat het makkelijk zou passen blijkt op het balkon ineens veel groter uit te vallen
  • Ik weet nog steeds niet hoe dat zit met die knopjes op de afstandsbediening van mijn auto
    • voor de afstandsbediening van de tv geldt overigens hetzelfde
  • Eerst de was buiten ophangen en dan met aarde en plantjes op het balkon gaan stoeien is de verkeerde volgorde
  • Als je op je balkon met je voeten in de aarde staat is er iets misgegaan.
  • Eind volgende week geldt er tijdelijk een parkeerverbod in de straat wegens rioolwerkzaamheden
    • er is nu nog plek in de straat hiernaast
  • Ik mis Tabby nog (bijna) dagelijks, maar een Tabbyloos leven heeft ook voordelen
    • met de ramen tegen elkaar open lucht het lekker door door
    • de voordeur kan open blijven staan bij het naar binnen sjouwen van (te veel) boodschappen
  • Toen ik gisteren nieuwsberichten las over Pinkpop en dreigend onweer dacht ik even dat ik in de maling werd gehouden en het nieuws van twee weken geleden voorgeschoteld kreeg.
    • de verwarring heeft tot vandaag geduurd
    • in mijn tijd was Pinkpop gelijk met pinksteren
    • ik ben al veel te lang niet meer naar een festival geweest