zaterdag 13 juni 2015

Pioenrozen

Vorige week ontmoette ik een van mijn digitale contacten voor het eerst 'life', iemand die onder de categorie 'min of meer bekende Nederlander' valt. Nieuwsgierig als ik ben had ik al het nodige op het net gelezen en ik begon een soort van bewondering op te bouwen. De gastvrije ontvangst moest beloond worden, dus op de hoek van de straat een bos pioenrozen gekocht.

Het blijft een beetje awkward als je iemand voor het eerst ontmoet die amper iets over jou weet terwijl je zelf tot in (de openbare) details grote delen van het levensverhaal van de ander kent.

De pioenrozen vielen goed in de smaak, er bleek zelfs een dierbare herinnering aan de bloem vast te zitten die mij tijdens het in de vaas zetten in warme woorden uit de doeken werd gedaan. Het verloop van de middag was fijn, ik ontmoette een warm, vriendelijk en tegelijkertijd heel scherp mens.

Vanmiddag liep ik langs een bloemenstal, op het reclamebord werd in slordig handschrift de verkoop van pioenrozen aangekondigd. Met de herinnering aan de warme middag van vorige week neem ik een bosje.