zaterdag 24 januari 2015

Ik damp vrolijk voort

En al ruim een maand ben ik dus geen roker meer maar ben ik een damper. Voor alle mensen die de laatste twee maanden diverse verontrustende berichten lazen en hoorden over de gevaren van het dampen....dat is blijkbaar een jaarlijks terugkomend iets in de maanden december en januari. Gelukkig zijn alle verontrustende uitkomsten van diverse onderzoeken weer genuanceerd. En het klopt hoor, je moet niet dampen op een te hoog voltage met een te lage weerstand, behalve dat het ongezond is is het ook onnoemlijk vies! Vergelijk het maar met een volledig verkoold stukje vlees, dat ga je ook niet voor je plezier naar binnen werken.

Zoals vaak als ik iets nieuws ontdek ben ik nu volledig in het wereldje der dampers gedoken en ik leer iedere week weer wat bij. Mijn kennis groeit en ook mijn voorraad liquids (hierna gewoon 'sapjes') en apparatuur. Mijn smaak op het gebied van sapjes ontwikkelt zich ook en tot mijn spijt blijk ik toch de wat duurdere sapjes het meest fijn te vinden. Mocht ik een enkel moment gedacht hebben dat dampen goedkoper zou zijn dan roken dan is die gedachte ondertussen wel in damp opgegaan.

Zo begon ik begin december toch vrij beschaafd.

Terwijl ik nu gewoon last van 'keuzestress begin te krijgen, dagelijks vraag ik me af welk schatje vandaag mee op pad mag;
Ik beken; de pijp is nog steeds favoriet als ik aandacht wil
Bij al die leuke apparaatjes en sapjes komt natuurlijk ook de nodige randapparatuur zoals batterijen, tankjes en andersoortige reserveonderdelen. De leukste vraag is dan altijd 'waar laat je het allemaal'. Vandaag liep ik tegen de ultieme oplossing aan voor mijn 'storage problem'. Drentelend door het Hollandsche Eenheidsprijzen MAgazijn werd ik verliefd op een soort uit de kluiten gegroeide verbanddoos. Mijn dampverzameling is ondertussen een soort eerste hulp bij alles, dus de puzzelstukjes vielen hier weer eens naadloos in elkaar
.
Bodem binnenkant, uitermate geschikt voor sapjes en reserve onderdelen
Binnenkant met 'inlay', perfect voor de verzameling tankjes gevuld met allerhande smaakjes.
 En zo staat dit schatje nu dus heel gezellig te pronken in de woonkamer.

Maar ik rook niet :)