maandag 17 februari 2014

Journal52, "when I grow up...."

Hoogste tijd om weer eens een uitwerking van een 'journal 52'  opdracht hier te publiceren.
De opdracht is "wat wilde je worden als je groot was toen je nog klein was" Lijkt complex maar is gewoon een kwestie van terugdenken aan de dromen en ambities uit je kindertijd. In het proces van "terugdenken" kwam één ding iedere keer weer bij me terug; "ik wilde zijn als Trudis", de oudste en enige zus van mijn moeder. Trudis had in mijn kinderogen het ideale leven; ze had geen kinderen, deed datgene waar ze zin in had, was creatief en getalenteerd in haar schilderwerk. Daarbij was Trudis ook nog eens heel sociaal en attent richting iedereen in haar omgeving en ze woonde in een lieflijk boerderijtje net buiten Utrecht. Ik heb zelfs tot in mijn puberjaren verpleegster willen worden, niet omdat ik zo zorgzaam of begaan met de zieke medemens ben, maar puur omdat Trudis verpleegkundige was. Gelukkig voor de mensheid ben ik bij tijds bij mijn positieven gekomen en ben ik géén verpleegster geworden ;-)

Maar goed, mijn uitwerking van de opdracht "wat ik wil worden als ik groot ben..." is een soort hommage aan Trudis geworden. Zowel wat betreft haar sociale vaardigheden als haar talenten op creatief gebied kan ik niet aan haar tippen, maar de vrijheid die zij in mijn kinderogen had heb ik zéker in mijn leven gebracht.