vrijdag 16 augustus 2013

Memories

Naar aanleiding van dit blogbericht ontving ik een email van mijn moeder met als bijlage deze foto
Zie hier een Elfje van nog geen anderhalf jaar oud op een plankje met twee touwen.
De tekst in het emailbericht van mijn moeder was heel schattig; door de schommelfoto's werd ze blijkbaar ineens teruggeworpen in de tijd;
"Toen ik die schommelfoto's van jou zag, [......]ging er bij mij een hele film voorbij. We kampeerden in Spier, camping Sonnevanck. 17 maanden was je toen, papa had een schommel in een boom opgehangen vlak bij de tent. Jij vond het wel leuk maar je was ook bang, [..........] Je hebt er alleen maar opgezeten Elvy, niet eens geschommeld, je vond het maar "niks". Hier draag je laarzen maar in die vakantie kreeg je je eerste klompjes waar je heel parmantig mee rond banjerde. Mooi weer hadden we toen, alleen de laatste dagen begon het te hozen. We besloten toen 1 dag eerder naar huis te gaan. Alles moest ingepakt worden na 2 weken, het was een heleboel {een zooi dus} en 2 kleine kinderen die mee wilden in die tentruimte enz... Papa keek eens om zich heen, en zei toen; "nou, ik ga maar vast de schommel  opruimen".  En de regen stroomde maar door... We hebben er wel lol om gehad.
Mooie herinneringen zijn dat Elvy die wilde ik je niet onthouden."

Bij het lezen van het bericht kon ik me haar gevoel goed voorstellen, maar tegelijkertijd bedacht ik me dat als je tegenwoordig een 17 maanden oude baby aan een plankje en twee touwen in een boom hangt dat je dan subiet de kinderbescherming op je dak zou krijgen, of op zijn minst zéér misprijzende blikken van je mede-kampeerders. Geen wonder dus dat ik niet zo heel gecharmeerd was van dit gevaarlijke speeltuig. Ik was niet zozeer bang als gewoon (toen al!) heel verstandig.