vrijdag 14 december 2012

Gelatinekerstkaart

Ik werd dit jaar een beetje overvallen door de aankomende kerstperiode, ik dacht dat ik nog alle tijd had en ineens beginnen de eerste kerstkaarten binnen te druppelen terwijl ik nog niet eens begonnen was met het denken aan een kerstkaart!
Gelukkig bracht de gelatineplaat en de SDC78 uitkomst. De uitdaging om een kerstkaart te maken met het gebruik van een stempel die niet speciaal voor kerst is bedoeld bracht allerlei wilde ideeën omhoog.
UIteindelijk heb ik het vrij rustig gehouden. Het idee om Stella te gebruiken in een kersttafereel heb ik  opgedaan bij Claire. De achtergrond en het papier voor de kerstboom zijn monoprints die ik heb gemaakt met m'n gelatineplaat (begin het experimenteren met die plaat steeds leuker te vinden) Omdat ik een vrij luie kerstkaartenmaakster ben was het daarna een kwestie van foto maken en dupliceren. En als ik nou volgend jaar een beetje eerder begin en beter let op de maatvoering dan kan ik er een échte kaart van laten maken ;-)

France is hosting SDC78 and she wants us to use a non-traditional stamp on a Christmas card. I was very happy with this challenge, because I was struggling with my Christmas card. The challenge in combination with an idea I saw earlier at Claires blog  made me decide to let Stella climb the Christmas tree.
The background and the paper I used for the tree is made with my home made gelatin plate (what else, starting to get addicted to it :-) )