zondag 2 december 2012

Experiment met gelatine(pudding)

Ik wil dit
Nee, niet de stempels maar de gelli plate die wordt gebruikt.
Maar om nu te voorkomen dat ik weer eens iets koop wat achteraf in de kast belandt ben ik hier en daar gaan informeren of dit wellicht weer een oude techniek in een nieuw, commercieel, jasje is. En ja hoor, de gelli plate is eigenlijk gewoon een plak gelatine.


Zoals in het filmpje te zien is het verstandig hiervoor gelatine in poedervorm te gebruiken, en laat dat nou in Nederland lastig te krijgen zijn. Wat hier in de supermarkt ligt (als het er al ligt) zijn gelatine blaadjes en ik kreeg al vrij snel het signaal dat die blaadjes niet geschikt zijn voor dit doel.
Nu heb ik met gelatine altijd de associatie met het zondagse glibberige toetje uit de jaren 70, voor de kenners "Trix",  tegenwoordig in het schap onder de naam 'Jelly pudding" Voel je 'm aankomen??
Gisteren dus tijdens het boodschappen doen een pakje gelatine pudding meegenomen, en aan de slag gegaan...
 
Na een nachtje in de koelkast begon vanmorgen het grote experiment, is het gelukt om met deze pudding een werkbare gelatine plaat te maken.........?

Kijk en oordeel zelf...

Toch maar op jacht naar gelatinepoeder dus :-) (ik heb begrepen dat ik in de toko en zelfs bij de apotheek de grootste kans maak)