zondag 25 november 2012

Art journal pagina voor challenge Stampotique

Ik heb de smaak te pakken van het meedoen aan de Stampotique designers challenge. De opdracht voor deze week is het werken met verf, en laat ik dat nu eigenlijk altijd wel op de een of andere manier gebruiken op mijn pagina's.
Ik zag laatst een leuk ideetje met oud boekpapier; een stukje van het papier wat je bevalt maskeren, dan een paar kleuren acrylverf eroverheen en dat geheel aftoppen met gesso. In de nog natte gesso structuur maken met een stuk karton, bubbeltjesplastic en alle andere dingen die je kan vinden. Als de boel droog is het gemaskerde stukje weer vrij maken en daarna naar believen verder afwerken.
 Ik vind het effect wel leuk geworden maar ik vermoed dat ik het nog een beetje door moet experimenteren met deze techniek om het echt te vervolmaken. Gelukkig heb ik dankzij Margot een flinke stapel oude Franse kranten die hier heel geschikt voor zijn.

SDC75 is to use paint. I was very happy with this theme, because I almost always use paint on my art journal pages. For the background I glued an old French newspaper on a page in my journal. I masked an image that was on the newspaper (the baby face in the left corner) and covered the page with acrylic paint and gesso. When the gesso was still wet I made structures in it with different tools as cardboard, wrapping plastic etc. that made the acrylic background appear a little through the gesso. When the gesso was dry I removed the mask so the image of the baby face was shown. I used several stamps and some washi tape to finish the backgrount.  Jordan was stamped on watercolorpaper and painted with twinklin H2O watercolorpaint. The glass of bedford water in Jordans hand is an image from a digital collage sheet (tumblefish studio)