zondag 28 oktober 2012

Geïnspireerd door DVD van Kate Krane

Afgelopen week kreeg ik de dvd box 3en4 van Kate Krane binnen die ik had besteld bij de Craftorij. Ik had jammer genoeg niet de mogelijkheid om eerder deze maand een van de workshops te volgen die Kate daar gaf, dus als troost bestelde ik de dvd's.
Ik vind dat Kate een mooie, aantrekkelijke en heel herkenbare stijl van werken heeft, hierdoor hebben de eerste paar werken die ik maak nadat ik zo'n dvd heb gekeken altijd wel een 'Kate sausje' over zich heen. Op zich vind ik dat niet erg, vooral niet als CDC71 bij de Stampotique designerschallenge een inspiration/case study challenge is. Dus hop, drempelvrees opzij en voor het eerst in de geschiedenis maar eens meedoen op een challengeblog.
En wat is dan 'typisch kate'? Nou, bijvoorbeeld de cirkels, het veelvuldig gebruik van stencils en de dubbel gestempelde blaadjes die zijn aangezet met witte marker. Kijk hier maar
Plaatje is een foto van Erwin Olaf, geknipt uit NRC bijlage van vorige week zaterdag.


En omdat het een engelstalig blog is ook maar een stukje in het engels.
Last week I watched dvd 3 and 4 from Kate Krane, I really like her attractive and very recognizable style. It didn't surprise me that the first page I made after watching these dvd's had a very strong 'touch of Kate'. So for the stampotique designerschallenge I let myself be inspired by Kate Krane.
The words on the page are in Dutch and say something like "when there's nothing there's room voor more"