zondag 5 augustus 2012

Over planning, afplakband, paneeldeuren en deurklinken

Oftewel, hoe staat het met "de queeste'.
In mijn oorspronkelijke planning had ik een week uitgetrokken voor deze klus, maar ik kwam er al snel achter dat dat wel heel erg ambitieus was. Dus verlengen we de boel gewoon met een week. Ik ben wel aardig opgeschoten en ik heb mezelf (nog) niet ingesloten in mijn klinkloze huis, al ik houd het bekende tangetje nog steeds angstvallig in de buurt als ik met de deuren bezig ben.

Ik ben ondertussen zo'n 10 rollen afplakband verder

De plinten in hobbykamer, hal en slaapkamer zitten redelijk strak in de lak, evenals de kozijnen van deuren en kasten. De deuren zelf zijn voor het grootste deel geschuurd, gesopt, gelakt, geschuurd, gesopt, gelakt (zelden heb ik zo vaak deuren met een sopje afgenomen als de afgelopen week). De eerste laag grijs zit op de panelen, morgen de tweede laag en dan zijn, op het interieur van vier inbouwkasten na, de toilet, keuken, gang, hobbykamer, slaapkamer en badkamer klaar en kan ik mijn bezigheden gaan verplaatsen naar de woon- en eetkamer waar nog helemaal niets is gedaan (behalve het tijdelijk stallen van spullen uit de andere kamers) en kan ik me gaan storten op het drempeldilemma (want hoe verf je zonder catastrofes een drempel met een kat die het liefst overal met haar neus bovenop zit en die continue achter je aan drempntelt)

Van een afstandje lijkt het al heel wat (voor de foto de klink er al even op gezet)

Als je goed kijkt zie je dat het schilderwerk bij het glas niet helemaal netjes is, typisch geval van afplakband zien en niet controleren of het aan de goede kant zit (en daar pas achter komen als je probeert het afplakband te verwijderen :-( )

En gewoon voor het plaatje nog een overzicht van de hal (deze week even informeren of ik mijn buitendeur aan de binnenkant mag verven van de VVE)

En ik wil nog iets met die intercom, weet nog niet wat maar ik denk dat het kleurrijk wordt ;-)