zondag 29 juli 2012

Mijn "queeste".

queeste of queste
Langdurige en gevaarlijke zoektocht naar een persoon of een object, waarbij een vaak eenzame held een opdracht krijgt om een bepaalde zaak tegen allerlei hindernissen in tot een goed einde te brengen.

Ik heb vakantie, en waar een normaal mens drie weken met z'n gat aan een of andere costa neerploft heb ik al weken vooraf bedacht dat ik "het" nu eindelijk écht ging doen. En om te voorkomen dat ik "het" toch weer zou uitstellen ben ik er dit weekend direct mee begonnen.
"Het" is mijn queeste deze vakantie; het schuren en schilderen van alle deuren, kozijnen en plinten in mijn huis en wat moet uitmonden in (min of meer) keurig geschilderd houtwerk.
Het is de bedoeling dat ik van vergeeld geel naar wit met grijs ga. Van "wit met grijs" is helaas nog geen foto beschikbaar, maar vergeeld geel en vergeeld geel met wit heb ik wel in de aanbieding

Vandaag ontdekte ik dat zo'n traject niet automagisch zonder gevaar, cq ongemak, verloopt. Aangezien ik ook afscheid ga nemen van de huidige deurklinken  (bye bye jaren 90, welkom jaren 50) heb ik de hele rambam eraf geschroefd en ga ik tijdelijk 'klinkloos' door het leven. Geen probleem, zolang je een beetje oplet dat je geen deur dicht duwt die niet meer met de losse klink open is te krijgen.... En áls je dan een deur dicht duwt die niet meer met de losse klink open is te krijgen is dat geen probleem, zolang dat niet de deur van het toilet is en je hoge nood hebt.....
Toen ik weer helder kon denken (met dank aan de buurvrouw) bedacht ik me dat ik vorige week de elektricien een klinkloze deur met een tangetje open zag draaien. Alle tangetjes uit mijn gereedschapskoffer geprobeerd, en verdomd; eentje doet precies wat ik de elektricien zag doen. 

Dit tangetje koester ik de komende week

Wordt vast nog wel vervolgd......