zaterdag 19 mei 2012

We ploeteren vrolijk voort

Geen foto update vandaag, ik hoop morgen foto's te kunnen maken van een geverfde muur in mijn achterkamer. Ik ben dit weekend behoorlijk aan het stoeien met structuurverf. Wat een vreselijk spul om een beetje fatsoenlijk op de muur te krijgen. Badkamer is gedaan, morgen de achterkamer (muur waar daarna grijze verf overheen gaat) en de keuken.

Bataviastad is niets voor mij, in ieder geval niet op een dag dat de rest van Nederland ook vrij heeft. Ik ben er welgeteld 45 minuten geweest en toen ben ik weer héél snel teruggegaan naar Den Haag. Lekker in de bibliotheek zitten lezen en om half vijf eens gaan kijken hoe de stukadoors er voor stonden. Nou, die waren dus al weg :-) Al mijn plafonds zijn mooi strak op aan het drogen. Dat is wel een grappig gezicht want naarmate de boel droogt zie je het van kleur verschieten, van vies bruingrijs naar wit. Maandag gaat er nog een laag latex overheen en dan is uiterlijk woensdag deze fase van de verbouwing hopelijk voorbij.
Omdat het nog een grotere puinhoop is dan ik had gehoopt heb ik besloten dat Tabby nog tot aanstaande vrijdag in pension moet blijven. Ik heb van de verzorgsters wel een update gekregen van hoe het met haar gaat. Ze heeft het rijk nu bijna alleen op de kamer waar ze zit, dus dat is fijn voor haar. Ze laat zich goed benaderen en knuffelen door de verzorgsters en maakt regelmatig een wandelingetje door de buitenren. Nu maar hopen dat het snel vrijdag is, zowel vanwege het feit dat ik Tabby dan weer bij me heb als vanwege het feit dat ik al die verbouwingsperikelen nu wel een beetje zat begin te worden.