dinsdag 30 augustus 2011

Vakantie voorbij, het werkzame leven is weer begonnen

De drie weken van zalig nietsdoen zijn nu echt voorbij. Van het lijstje "klusjes in de vakantie" kan ik alleen het opruimen van mijn berging afstrepen. Aangezien ik op het lijstje alleen de klussen heb gespecificeerd, en niet welke vakantie het betreft, heb ik besloten me hier niet schuldig over te voelen. Sinds deze week zit ik weer in het strakke werkregime, dus vroeg op, op tijd naar bed en overdag braaf op kantoor zitten. Eerlijkheid gezegd had ik na drie weken luieren ook wel weer zin om aan de slag te gaan.
Voor Tabby was het echter wel even wennen, 2,5 weken lang was het vrouwtje altijd wel ergens in de buurt en nu is ze ineens om acht uur 's morgens de deur uit om vervolgens ergens rond half zes pas weer binnen te stappen. Toen ik maandag de deur weer binnenstapte was mevrouw dan ook lichtelijk verontwaardigd. De eerste twee uur was dit alles wat ik van haar te zien kreeg

(let op dat witte puntje op haar staart, daar smelt je toch gewoon van!)
Vandaag gaat het gelukkig al een stuk beter, Tabby begroette me bij thuiskomst heel vriendelijk in de gang en liep gezellig zigzaggend tussen mijn benen door mee naar de kapstok, waardoor ik nog voor ik m'n jas uit had al bijna plat op de grond lag.
Volgens mij gaat het allemaal wel goed komen tussen ons.