donderdag 21 juli 2011

Er zijn weer een paar Art Journal pagina's ontstaan

Ik kreeg van Margot een paar opdrachten van Marits zomerkamp doorgestuurd. De opdracht die me het meest aansprak was om uit een inktvlek iets te maken. Een soort rosarchtest maar dan anders. Het enige wat ik uit mijn vlek kon halen was een boos gezicht, oeps! laat hier maar geen psycholoog op los ;-). De gedachte achter deze tekst heeft alles te maken met de demonstraties die vaak in Den Haag worden gehouden en waar mensen toch nog vaak denken dat ze gehoord worden als ze maar flink veel lawaai maken.

In een tijdschrift zag ik een foto van een dame in een hele grote (vogel)kooi, ik wilde daar iets mee. Op het moment dat ik de foto zag had ik al de associatie met het gegeven dat de sleutel tot vrijheid in jezelf zit. Uiteindelijk is dit het resultaat geworden.