vrijdag 27 mei 2011

Nu ben ik echt een 'automobilist'

Vanmiddag heb ik m'n swiffer opgehaald! Onderweg naar Pijnacker nog wat 'oefenkilometers' gedaan met de auto van Koos en toen we bij het autobedrijf aankwamen stond swiffer daar al ongeduldig op me te wachten. Na alle administratieve rompslomt heb ik op mijn verzoek eerst even een rondje industrie terrein gedaan onder begeleiding, maar ik had na de eerste honderd meter al door dat dit echt mijn autootje is. Ze luistert gewoon en ze snapt me. Op de terugweg nam ik prompt de verkeerde afslag op de snelweg waardoor ik wat extra kilometers moest maken en in een file terechtkwam. Rustig plekje opgezocht, navigatie ingesteld om vervolgens via de juiste route over de snelweg heelhuids, doch ietwat gestressed weer goed uit te komen. Het grootste deel van de stress werd eerlijk gezegd veroorzaakt door het feit dat er een lampje op het dashboard brandde waarvan ik dacht dat dit het 'uw tank ik zo goed als leeg' lampje was. Ik merkte ook wel dat de auto niet altijd even lekker optrok en soms had ik het gevoel in een verkeerde versnelling te zitten.
De stress was dan ook compleet toen ik bij het parkeren merkte dat dit lampje niet het 'uw tank is zo goed als leeg' lampje was maar het 'muts je staat nog op de handrem' lampje, shit.

Morgen tuffen swiffer en ik naar Utrecht, erg spannend maar ik heb er op een bepaalde manier ook wel heel veel zin in!