woensdag 11 mei 2011

Mijn eerste eigen auto

In sommige zaken in het leven ben ik wat later dan de gemiddelde mens, zo was het met het behalen van mijn rijbewijs en zo is het ook met de aanschaf van een eigen auto. Maar eind deze maand is het dan zo ver! Op de jeugdige leeftijd van 44 jaar heb ik voor het eerst een auto gekocht.
Op het moment dat ik besloot dat het er toch maar eens van moest komen was er nog een hoop te regelen, onder andere een opfriscursus schakelen. Vandaag was daarvoor de dag. 'Koos' was zo lief om vanmorgen strenge leermeester te spelen en mijn vaardigheden op te frissen op een verlaten parkeerterrein (sinds mijn afrijden in 2008 heb ik alleen maar in een automaat gereden). Ik was behoorlijk nerveus, maar het is blijkbaar net zoiets als fietsen, als je het eenmaal (min of meer)kunt verleer je het niet zo snel.
Toen ik eenmaal de smaak te pakken had en Koos het aandurfde om met mij aan het stuur de duik in het echte verkeer te wagen begon ik het zowaar leuk te vinden. Na een voorzichtig rondje flaneren op de boulevard van Scheveningen stortte ik me vol goede moed in het stadsverkeer, snelverkeer en landweggetjesverkeer om uiteindelijk ergens in een uithoek van het lieflijke Pijnacker terecht te komen.
En daar stond deze schoonheid op me te wachten. Tussen alle voertuigen van divers pluimage riep ze me bijna onhoorbaar toe "neem mij, neem mij". Ik keek haar in haar koplampen, aaide over haar lak en was eigenlijk al verkocht. Voor de show heb ik nog een rondje over het terrein gelopen en heb ik nog even staan twijfelen bij een charmante ford Ka om toch weer terug te keren bij mijn eerste liefde, de metallic grijze swiffer.





Eind deze maand worden we voor onbepaalde tijd met elkaar verenigd, zucht....