vrijdag 4 maart 2011

Vergane glorie in Wassenaar

Afgelopen week heb ik met m'n werk twee dagen op de hei gezeten (ik kon hierdoor niet naar college, niet zo fijn aangezien taalfilosofie behoorlijk taai is).
We zaten in Wassenaar, lekker dichtbij en je denkt dat je dan ook wel 'op sjiek' zult dineren en logeren... Maar ik vergat dat Wassenaar voor een groot deel uit toch wel een beetje 'vergane glorie' bestaat. Zo ook dit hotel, maar de pret was er niet minder om.
Een van de spannende onderdelen van zo'n heisessie vind ik toch nog altijd het moment dat je je kamersleutel krijgt en kunt gaan kijken waar je de komende nacht door zult brengen. Dit keer was de kamer die ik kreeg toebedeeld zeker ruim te noemen, maar hij was wel een beetje vreemd. Ik doe de deur open en het eerste wat ik denk is "o.k., waar hebben ze het bed verstopt....'
Ik bleek een soort van suite te hebben waarbij een zitgedeelte door middel van een lange smalle gang met tussendeur verbonden was met een aparte slaapkamer. Zo'n hotelkamer had ik nog niet eerder gezien! De lange smalle gang was weer voorzien van allerlei deuren, waarachter ik een toilet en een badkamer aantrof. Alles compleet, alleen een beetje vreemd ingericht. (en toen ik 's avonds constateerde dat een groot deel van de ingebouwde stopcontacten geen stroom meer gaf en dat er daarom her en der verlengsnoeren op de grond lagen was ik toch wel blij dat ik aan het plafond de nodige rookmelders zag hangen)
Een tik van mij is dat ik in hotelkamers toch altijd foto's (van mezelf in de spiegel) wil maken, dus een kleine impressie: