donderdag 17 februari 2011

De monteur en de deurbel

Mijn voordeurbel was al een tijdje buiten werking (zeg maar "kapot"). Gisteren zou een monteur komen om dit euvel te verhelpen. Nadat de afgesproken tijd ruim verstreken was had ik nog geen monteur gezien, dus maar even het installatiebedrijf gebeld.
Ik krijg een hele vriendelijke man aan de telefoon die mij weet te vertellen dat er wel iemand bij me voor de deur heeft gestaan maar dat er niemand thuis was.....
Het kostte enige moeite maar uiteindelijk heb ik de vriendelijke man duidelijk kunnen maken dat ik wél thuis ben maar dat mijn bél het niet doet en ik het dus niet hoor als er beneden iemand op "het knopje dat gewoonlijk de bel in werking zet" drukt.
En ja, ik had bij het maken van de afspraak mijn telefoonnummer doorgegeven "omdat de bel het niet doet".

Vanmorgen ging de afspraak op herhaling, gelukkig snapte deze meneer wel het oorzakelijk verband tussen een kapotte bel en de deur niet open doen als er op "het knopje dat gewoonlijk de bel in werking zet" wordt gedrukt.
Daarom heb ik hem maar vergeven dat hij eerst alle kabels, zowel beneden bij het belportaal als in mijn meterkast, losrukt en weer vastzet, doormeet en vervloekt om vervolgens te concluderen dat het klepeltje van de bel vastzat en ik daarom geen bel te horen kreeg als er op "het knopje dat gewoonlijk de bel in werking zet" werd gedrukt.