donderdag 20 januari 2011

Framed memories

Berthy is nog steeds zo nu en dan bezig met oude dia's inscannen en zo nu en dan krijg ik hele leuke oude foto's binnen. Deze vond ik zo leuk dat ik er een lay-out van gemaakt heb. Wat me aan deze foto vooral aanspreekt is het feit dat ik me helemaal niet kan herinneren dat ik ooit in de tuin van m'n opa en oma in een opblaasbadje heb gezeten terwijl ik me details van de tuin, zoals de sproeier, de rijkdom aan bloeiende bloemen maar bijvoorbeeld ook de pop die naast het badje ligt weer wel heel goed kan herinneren.
Vandaar ook de titel "framed memories" wat voor mij zoveel betekent als "herinnering via foto". Het gebruik van het woord "framed" slaat daarbij ook nog eens terug op de dia (of liever gezegd het diaraampje) als oorspronkelijk medium.

Deze lay-out heb ik ook gebruikt voor de "paternoster" (een continue scraplift) op Pien's