zaterdag 25 december 2010

Handleidingen lezen

Ik behoor tot de groep van mensen die bij de aanschaf van nieuwe apparatuur, en vooral als het een vervangingsaanschaf betreft, de handleiding vluchtig doorneemt en na de "quick start" al denkt alle ins- en outs van het apparaat te kennen.
En tsja...dan kan het dus gebeuren dat je bijna vijf jaar na aanschaf van je fototoestel erachter moet komen dat het beestje véél meer mogelijkheden heeft dan je dacht (en dat alleen doordat ik een verkeerd knopje indrukte). Sinds vanmiddag kan ik handmatig allerlei dingen instellen en kan ik ook kleuren isoleren :-)

Ik moet er nog een beetje mee spelen om echt leuke effecten te krijgen. En op zich zou het niet verkeerd zijn om toch die hele handleiding eens te lezen, ware het niet dat ik deze een jaar of vier geleden in de oudpapier bak heb gegooid omdat ik "toch alles wel wist"...

Groet,
Elvy