maandag 23 maart 2009

Rare geldautomaat

Sta ik vorige week zomaar bij een geldautomaat met een heel eigen willetje. Ik wilde 20 euro pinnen maar ergens tussen alle handelingen raakte ik per ongeluk het "touch screen aan". Dusnog voordat ik de door mij gewenste keuze van € 20 kon doorgeven begon het apparaat al driftig te ratelen en zag ik op het scherm dat mijn opdracht verwerkt werd. Wat "opdracht verwerken", ik had nog helemaal geen opdracht gegeven! Okay, ik had per ongeluk het scherm aangeraakt maar dat versta ik niet onder het geven van een opdracht. De geldautomaat dacht hier echter heel anders over, en knopjes als "stop onmiddelijk waar je nu mee bezig bent" kent zo'n automaat niet. Er zat mij dus niets anders op dan rustig af te wachten of hij de door mij niet gegeven opdracht überhaupt kón verwerken (eind van de maand, dus zo ontzettend hoog is mijn banksaldo dan niet) en zo ja met welk bedrag ik uiteindelijk in mijn portemonnee zou eindigen. Ik kreeg er zo'n beetje een "gokautomaten-jackpot" gevoel bij en stond in mezelf een beetje te praten tegen het apparaat. Uiteindelijk viel de opbrengst mee en hoefde ik niet linea recta naar een stortingsautomaat om het bedrag weer terug te storten.
Volgende keer toch maar iets beter opletten waar ik m'n handjes laat wapperen als ik met een geldautomaat bezig ben!