maandag 23 maart 2009

Dat valt me niet tegen.

Vanmiddag werd ik door een collega gewaarschuwd dat het treinverkeer tussen Den Haag en Utrecht ontregeld was door een ontsporing bij Woerden. Op de site van de NS gekeken en ja hoor, dit zou de hele dag duren en ik moest over Schiphol reizen om in Utrecht te geraken. Voor de zekerheid ben ik maar bijtijds van kantoor weggegaan. Op Schiphol aangekomen bleek dat de eerste trein naar Utrecht op dat moment net op een ander spoor aankwam.
Ik heb in principe de instelling dat ik niet ren voor een trein of bus, ik weet uit ervaring namelijk dat áls ik dan al een keer ga rennen ik eigenlijk altijd nét het gewenste vervoermiddel mis en hijgend op het perron achterblijf.
Dit keer liet ik me, mede door het gedrag van de overige reizigers, toch overhalen tot een sprintje. Alleen heb je op Schiphol om van perron 2 naar perron 3 te komen eerst nog een rolband te nemen en deze was me veel te druk. Geen trap naast de rolband helaas en dus waagde ik me aan dezelfde route als een paar tieners...nee, niet over het spoor maar omhoog tegen de rolband naar beneden in! Ik heb gewoon in mijn sprint naar boven de rolband naar beneden bedwongen! En ook mijn trein nog gehaald. Tot ergens voorbij Breukelen heb ik zitten hijgen als een idioot maar het valt me helemaal niet tegen van mezelf. Ik heb gewoon de conditie van een jonge blom!