woensdag 31 december 2008

Oudjaarsoverpeinzingen

En toen was het al weer 31 december, wat gaat de tijd ontzettend snel naarmate je ouder wordt zeg! In alle kranten en tijdschriften zie je op het moment van die mooie jaaroverzichten. Bij sommige items heb ik zoiets van "oh ja, dat is waar ook", terwijl ik bij andere items zoiets heb van "goh, was dat pas dit jaar?" Dan lijkt het weer veel langer geleden dat het gebeurd is, en zo heb ik dat ook in mijn eigen leven

Ik ben dan toch wel weer zo'n standaardmens dat ik op de laatste dag van het jaar bedenk wat er allemaal gebeurd is de afgelopen 364 dagen. Het jaar was nog maar drie dagen oud toen mijn liefste tante overleed, het lijkt alsof het gisteren was. Datzelfde geldt voor het overlijden van mijn schoonmoeder zo'n anderhalve maand later.
In augustus van dit jaar ging Pippie onder het mes voor een sterilisatie, als ik me voor de geest probeer te halen hoe zielig en versufd ze was toen ik d'r weer ophaalde lijkt dat alweer veel langer dan een jaar geleden. Het was ook in augustus dat Nuno weer in een andere baan aan de slag ging, nu lijkt het alsof het nooit anders geweest is. Een warme Nederlandse zomer, tsja voor mijn gevoel is dat alweer bijna twee jaar geleden, (wonderlijk als je dan op de radio hoort dat het afgelopen jaar toch weer warmer was dan de jaren daarvoor)

Begin dit jaar kreeg ik van Nuno een waanzinnig verjaardagscadeau; autorijlessen, zoveel als ik nodig had om mijn rijbewijs te halen. Toen ik in januari met knikkende knietjes bij de rijschool stond voor de intake had ik niet kunnen bedenken dat ik 8 maanden later inderdaad in het bezit zou zijn van dit felbegeerde papiertje. Ik slaagde zelfs, dit tot grote opluchting van Nuno, in één keer!


In dit jaar heb ik het scrappen pas echt goed ontdekt, wat een leuke hobby. Ik heb wat workshops bezocht, me bij diverse forums aangesloten en leuke en gezellige contacten opgedaan. En last but zeker not least ben ik dit log begonnen.

En zo overpeins ik het jaar door, terwijl ik ondertussen de honden probeer te kalmeren want die zijn panisch voor vuurwerk. Wat heb ik in een jaar en een paar weken een bloedhekel gekregen aan die knallen zeg!