maandag 24 november 2008

Stiekeme lol met de Donald Duck

De afgelopen week geleden kocht ik in een vlaag van jeugdsentiment weer eens een Donald Duck. Wat heb ik vroeger genoten van dat blad en wonder boven wonder, ook nu zat ik nog steeds te smullen van de belevenissen van Donald, de neefjes, Mickey, Goofy en al die andere bewoners van Duckstad. Omdat ik het zonde vind om zo'n blad als ik het uit heb zomaar bij het oud papier te gooien zoek ik meestal een leuke bestemming. Deze keer was die bestemming het rookhok op kantoor. En zie; daar gebeurt ineens iets wonderlijks.

De Donald Duck heeft duidelijk een grote aantrekkingskracht op de heren collegae, er is alleen enige schroom om het blad te lezen. Daar waar men altijd openlijk in de gratis treinkrantjes en de opiniebladen staat te lezen wordt de Donald Duck iedere keer als er iemand binnenkomt toch maar snel onder een krant weggeschoven. Sommigen zijn wat inventiever en vouwen de krant zo om het stripblaadje heen dat het lijkt alsof men zeer geïnteresseerd de krant aan het lezen is, maar ondertussen...

Op zich weet men niet hoe het stripblaadje in het rookhok is beland, en als ik dat gehannes zo zie dan lig ik inwendig helemaal in een deuk. Nooit geweten dat enkel het neerleggen van de Donald Duck me zoveel lol op zou leveren. Ik vraag me af wat er zou gebeuren als ik er een playboy ofzo neerleg.