zondag 23 november 2008

Dan maar een stukje schrijven..

Vanmorgen besloot de dimmer van de lamp boven de eetkamertafel ermee op te houden. Dit soort dingen gebeurt altijd op een dag dat de winkels niet open zijn (ja, in Utrecht zijn de winkels gewoon gesloten op zondag) en je er dus niet even subiet op uit kunt voor een nieuwe dimmer (en nee, wij zijn niet zo technisch dat we zo'n dimmer even openschroeven om te bekijken wat er los danwel loos is). Op zich is geen licht bij de eetkamertafel natuurlijk best gezellig, dineren bij kaarslicht enzo, ware het niet dat wij niet aan de eetkamertafel eten (dit gebeurt hier standaard op de bank voor de tv) maar dat de eetkamertafel wel het middelpunt is van al onze andere activiteiten. Hier zit ik te lezen, te scrappen en te computeren. Lichte paniek dus, aangezien het deze winterachtige herfstdagen al zo rond een uur of 14.00 te donker wordt om zonder licht te zitten. (is het je trouwens opgevallen dat het tegenwoordig in de lente zomer, in de zomer herfst en in de herfst winter is? Nu dus maar hopen dat het in de winter lente wordt!)

Al met al is het me gelukt om een spread voor een cj af te ronden, maar daarna moest ik het toch echt opgeven. Ik had natuurlijk boven op mijn eigen kamer kunnen gaan zitten, maar ja dat is ook zo ongezellig, dus heb ik maar een staande lamp van mijn kamer boven gehaald en zo zit ik nu gezellig aan een ietwat schemerige tafel dit stukje te typen.

De sneeuw van vandaag is helemaal fantastisch! In eerste instantie bleef het niet liggen maar later op de dag kwam dat helemaal goed. Kyra en Pip vonden al die nattigheid die blijft liggen helemaal niets.

Mag ik alsjeblieft weer naar binnen??

Kyra trok later wel wat bij toen ze doorkreeg dat sneeuwballen toch wel heel wonderlijke dingen zijn..vrouwtje gooit iets naar me toe en op het moment dat het de grond raakt is het ineens weg, dat is vreemd!

De sneeuw bleef helaas pas echt liggen toen het al vrij donker was buiten. Ik heb toch nog geprobeerd een paar foto's ervan te maken want je weet nooit wanner het weer gaat sneeuwen in dat gekke kikkerlandje van ons. De vorige sneeuw was trouwens in april, met Pasen!

Ik hoop wel dat morgenochtend deze fantastische sneeuwmassa als sneeuw voor de zon is verdwenen. Ik heb namelijk geen sneeuwbestendig schoeisel passend bij mijn kantoorkleding.

Liefs,
Elvy